Tash

Märkeskåt?

Permalink0
Hoppade finaste C idag. Övningen gick ut på att landa i rätt galopp efter hindrerna. Just den uppgiften gick sådär. Vi landade i fel VARJE gång (men han bytte två språng efter i alla fall). Sista gången förberedde jag mig så bra att han på väg mot hindret bytte helt rent två språng innan. Knasigt! Hoppningen kändes helt okej, Carre var pigg, glad och kändes toppenfräsch. Vi har ju lite kvar att göra den här hösten. Kurs i två dagar och 4 tävlingar + ev någon intern. Men just nu har jag verkligen tappat lusten till allt sånt. Kanske bara struntar i allt och rider ut barbacka i skogen i några veckor i stället.

Jag är så jäkla trött hela tiden. Verkligen hela tiden. Då kan man fråga sig vissa saker. 1, Sover jag tillräckligt mycket? Svar Ja. 2, Äter jag varierad nyttig kost? Svar Nej. 3,Tränar jag tillräckligt? Svar Nej. Jaha nähä. Kanske inte är så konstigt att jag känner mig döende jämt och stänidigt om jag rannsakar mig själv.

Nästa vecka ska jag köpa ett par pikeurridbyxor (OBS: mycket viktigt med PIKEUR, alltså inte bara att jag ska köpa ett par ridbyxor vilka som helst. Jag är lixom ingen fattiglapp!) Blir garanterat ett par blå. Marinblå såklart. Bästa färgen på bästa tjejen! Kommer bli så snyggt till min blå blingade JW hjälm. (Observera JW hjälm och inte vilken skräphjälm som helst)

Imorn går vi in i oktober månad och då ska hästen få ett tjockare täcke. Nu står han med ett tunt fodrat amigo, men imorn han ska få ha sitt bucastäcke som han har fått i present av Biggan. Det passar honom perfekt! Annars har jag  alltid BoTtäcket, Mark Toddtäcket eller Pessoatäcket (ville bara svänga mig med lite märkestäcken som jag har) som kanske skulle fungera bra.
     Det enda täcket som jag verkligen vill ha, har jag såklart inte. Jag vill jättegärna ha ett blått pessoavintertäcket. Ett sånt som Paffe har. Världensbästa täcke! Skulle Carre få ett sånt skulle han aldrig bli tjock i benen mer och jag skulle aldrig vara olycklig mer. Hela livet skulle passera utan problem och jag och Carre skulle leva tillsammans för evigt. Härliga tanke!


Nu ska jag titta på Kungarna av Tylösand. Kvalitets tv när det är som bäst!

Ka-Ching
Till top