Tash

Dag 4 - Det här gör mig glad

Permalink0

Oj, det här kan bli svårt! "Natasha, du får inte skriva om Carasco hela tiden!!!" Elsa vill också få utrymme i bloggen.

Det är många saker som gör mig glad!

Min häst gör mig glad! Han gör mig glad varje dag. Jag blir glad bara av att tänka på honom! Han gör mig varm i hjärtat och själen!

Jag blir glad av mat, eller i alla fall snask. Eller blir jag bara tillfredställd? Svårt att veta.

Jag blir glad över mina fina kompisar som är helt fantastiska. Elsa, Madde, Ylva och jag har hängt ihop i över 13 år och dom får mig att må bra.

Jag blir glad när jag ser djur vara glada! Jag älskar att de hästar leka i hagar, eller när mina lammungar skuttar omkring på våren!

Sen blir jag självklart glad över gulliga sms, snälla kommentarer, omtanke och kärlek!

Jag blir glad när det går bra för mig, som på träning eller tävling, eller efter ett bra pass på friskis. Fast där är det återigen frågan om jag blir glad eller bara nöjd och tillfredställd.

Fint väder, en bra film, en snygg kille, ett gulligt djur eller bra musik får mig också att bli glad.

Det finns många glädjeämnen i mitt liv, ibland har jag dock svårt att se och ta till vara på dem.
Kanske är det dags att öppna ögonen lite.






Till top